Národní parky USA - poslední 3 NP v Kalifornii, SF a cesta po pobřeží do LA (3. týden)

Poslední ze tří článků (když nepočítám přehled na úvod) o naší cestě po Národních parcích na západním pobřeží USA.

Death Valley NP, písečné duny
Sequoia NP, Gen. Sherman
Poslední týden je tu. Z Las Vegas jedeme po I 95 do Death Valley NP. Někde nad námi za horami je Area 51 plná UFOunů :-). Do parku přijíždíme od východu, takže postupně dáváme všechny zajímavosti (Dantes view, Zabriskie point, Badwater, Artists palette & drive a písečné duny). Pokud pojedete do Badwater, tak z druhé strany info tabule možná ještě bude naše MZ nálepka :-). Spíme v prvním větším městě na jihu od parku a všude kolem jsou vojenské základny.
Následující den jedeme do Sequoia NP, "přímou" cestou přes hory, která je sice o 100 mil kratší a taky o 3 hodiny delší než cesta pod horami přes Bakersfield. Cesta stále do kopce z kopce, auto žere jak tank až nakonec dosahujeme 2000 m.n.m. Jsme mezi nejmohutnějšími sequoiemi, v jejich středu je generál Sherman, kterému je potřeba řádně zasalutovat. Na noc sjíždíme přespat do Fresna.

Yosemite NP
Poslední park na naší pouti je Yosemite NP. Je známý především díky horám Half Dome a El Capitan, my bychom ho se Zuzkou nazvali parkem vodopádů. Zdrželi jsme se hned za tunelem, kde jsme šplhali na Inspiration point (nic moc výhled, nestojí to za to). Kvůli tomu nestíháme výšlap k Hornímu Yosemitskému vodopádu a místo toho volíme 3 menší traily. Jdeme nahoru k Vernal falls, fakt to za to stojí. Na závěr dne se jdeme kouknout na Half Dome do Mirror lake. Na noc jedeme 4 hodiny do San Francisca (SF), kde máme na Market street zarezervovaný hotel. Bloudíme mezi zfetovanými černochy a celkově jde ze SF v noci strach.
San Francisco
Ráno vyrážíme po svých na prohlídku města. Začínáme v přístavu, pokračujeme na Telegraph hill odkud je pěkný výhled na město (lepší je prý z Twin Peaks, ale tam jsme nebyli). V čínské čtvrti si dáváme asi nejlepší oběd naší výpravy. Snažíme se dojít k mostu Golden Gate, ale při pohledu na hodinky jdeme zpět do hotelu pro auto a jedeme tam autem. Zastavujeme hned na vyhlídce vpravo za mostem (mraky lidí, výhled ok), dál jedeme do kopců za mostem nalevo (z pohledu ze SF). Odtud je nádherný výhled na most Golden Gate a za ním krásně zářící San Francisco.
Rypouš sloní
Druhý den v SF jdeme posnídat do Golden Gate parku. Snídáme u vody, ve které plave spousta zvířátek včetně želv. Po snídě sedáme do auta a jedeme do Silicon Valley konkrétně do Googleplexu a Intel muzea procesorů. Odtud pokračuje k Tichému oceánu, kde máme v Santa Cruz zamluvený motel. Jdeme se navečer projít po Broadwalk, ale koncem května ve městě "chcípnul pes". Teď je před námi jen dojet zpět do Los Angeles po silnici #1. Máme na to 3 dny tak nespěcháme. Projíždíme kolem Big Sur, kde je kolem 15°C a mrholí. Před Morro Bay (kde spíme) je silnice uzavřená. Objížďka přes hory nás stojí dost času a paliva. Na západ slunce koukáme na pláži, která je plná Rypoušů sloních. Nádhera!! St. Luis Obipus nestojí za zastávku (my tam zastavili kvůli zdi polepené žvýkačkami, hnus), Santa Barbara ovšem za zastávku stojí. Spíme ve Ventuře, která je levnější než Santa Barbara a hlavně do LA je to kousek.
Trsíci pod palmou
V 5 odpoledne máme vrátit auto na letišti. Do 3 se válíme na pláži a pak začíná boj s časem. Všechni cesty do LA jsou bezradně ucpané. Auto vracíme o 45 min později což nás stojí 50$. Náš let je odložen a protože bychom nestihli přestup v Londýně, tak nám BA platí hotel a naše dovolená se nechtěně o den prodlužuje.